onsdag 30 oktober 2013

En liten pratstund med...




...Sara, som är kund på teadventskalendern.se och glad tedrickare.



Namn: Sara
Ålder: 24
Gör: Sjuksköterska inom psykiatrin
Bor: Gävle
Favorit-te: Vanilj! Gärna i kombination med något annat.

Fem snabba
Smaksatt eller rent te? Smaksatt
Hemmakväll eller utekväll? Hemmakväll oftast
Musik på svenska eller engelska? Svenska
Morgon eller kväll? Kväll
Fika eller frukt? Fika


När började du dricka te? 
Jag dricker te i perioder och hade min första riktiga teperiod under gymnasietiden.
Har du något favoritsort? 
Jag gillar överlag ofta teer med vanilj i, men min favorit varierar. Just nu har jag ett Earl Grey-te med vanilj från Kahls som är fantastiskt. Dricker även "Havsbris" från Kahls som är ett jättegott te med blåbär, hallon, svartvinbär och vanilj.
Ge oss ditt bästa te-tips! 
Det är nog ändå "Kusmi Christmas". Ett te med smak av bl.a. apelsin, mandel och vanilj. Det ger en försmak av julen, men tillräckligt lite för att kunna drickas hela hösten. Och plåtburen som man får teet i är helt fantastisk.
Om man bara skall läsa en bok i höst, vilken tycker du man ska ge sig på? "Ciderhusreglerna" av John Irving. En gammal bok som fortfarande är lika bra!
Vad gör du för att fixa bästa höstmyset? 
En kanna te, tända ljus och antingen en bra bok eller ett avsnitt av en bra TV-serie.


Vill du också ge dina bästa tips här i bloggen? Vi gör gärna en mini-intervju med dig! Maila oss på hej(a)teadventskalendern.se !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar