lördag 1 december 2012

1 december

Till första luckan har vi valt ett oolong te, med smak av kokos och choklad. Vi kallat det för White Christmas, för visst ser det nästan ut som snö med de vita kokosflingorna mot det mörka teet?

Oolong te är ett halvjäst grönt te, och är någon slags mellanting mellan grönt och svart te. Svart te är heljäst grönt te.

Vad tyckte du om dagens te? Hur många pepparkaksgubbar fick det i betyget? Kommentera mer än gärna!

(Innehåll i dagens te är; Oolongte, kokosflingor, kakaobitar och naturliga smakämnen)

7 kommentarer:

  1. Det får nog bli tre gubbar, jag föredrar antingen rött, svart eller grönt så jag blev lite förvirrad av att det var ett mellanting. ;) Nåväl, det var gott iallafall.

    SvaraRadera
  2. Gott men inte fantastiskt, är mer en svart te-människa. Tre gubbar!

    SvaraRadera
  3. Pingvinkvinnan:Tre gubbar är ändå ett bra betyg tycker jag, jag håller faktiskt med dig, tre gubbar får lucka nummer 1 från mig med! /Sofie

    Sara: Vad tur då att det finns många svarta teer i kalendern :)/Sofie

    SvaraRadera
  4. Både jag och sambon var lite hårda här hemma och gav det en 2:a. Det doftade gott och smakade helt ok. Jag skulle dricka det med ett leende om någon bjöd mig, men jag skulle inte köpa det i lösvikt för eget bruk.

    SvaraRadera
  5. M: Det är rätt, man skall ju vara lite hård. Det kommer många olika teer de närmaste 23 dagarna, och vi får hoppas att någon annan sort toppar med 5 gubbar helt enkelt :)
    /Sofie och Lizette

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Jag tyckte White Christmas var en kanon start på årets kalender. Kanske till och med en 5 gubbars

    M.v.h och kram från Maria T

    SvaraRadera
  7. Härligt att höra Maria - vilken stark utgång! :) Hoppas kalendern fortsätter att pricka in 5-gubbars!
    Kram Sofie och Lizette

    SvaraRadera