tisdag 8 oktober 2013

Höstens rusk.

Nu börjar Gubben Oktober krypa fram och visa sitt surmulna nylle. I alla fall här i Göteborg, där det ruskar och blåser och regnar. MEN! Det gör inte oss så mycket alls. Visst, det blir nörkare, men också mysigare. Det blir kallare, men då får man också använda den där snygga vinterkappan. Dessutom finns det inget bättre te-väder än regn och rusk. Så välkommen Oktober, även om du är en surmulen gubbe som drar med dig regn och rusk vart du går.

Min topp-fem-lista med bra saker på hösten:
- Drick massor med te. Inte bara sätta igång en kopp i vattenkokaren, utan koka en hel kanna och sedan bälja i sig te som om det inte fanns någon morgondag ;).
- Tända massor med ljus. Ja, det är väl en av de mest klassiska höstgrejerna.
- Bada. Det är alltid på hösten jag längtar mest efter ett badkar, förr, när jag bodde hemma så badade jag alltid jättemycket på hösten. Nu får jag passa på när jag är hemma hos någon med badkar, mina svärföräldrar till exempel.
- Bädda in mig i filtar. Jag hatar att frysa, så filtar och pälstofflor är höstens uniform.
-Alfapet. Det är nu det kommer fram ur lådan och stannar till tjälen gått ur marken!
- Kom på en sjätte sak! Soppa! Hur gött är det inte med soppa om hösten?

Vad har ni för bästa-höst-tips? Berätta!

Kram Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar