lördag 24 november 2012

5 frågor till Lizette Andersson

Foto: Lizette Andersson / teadventskalender.blogspot.com
Lizette Andersson, en av grundarna till Te-adventskalendern, har svarat på fem frågor om te. Lizette bor i Göteborg, har många bollar i luften, älskar att spela gitarr och sjunga, motionera och... så älskar hon te förstås. Enjoy!

- Vilken är din bästa te-sort?
Jag gillar gröna teer på morgonen och rooibosteer på kvällen. De gröna skall gärna ha en frisk och fräsch smak medans de röda gärna får vara lite kryddiga med en rund len smak. 

- Vilken sort är din favorit/favoriter i årets kalender?
I årets kalender är Lucia-chai och Apelsin/chili favoriterna.

- Hur uppkom idén om att göra en adventskalender med te?
Idéen uppkom då jag och Sofie bodde i andra hand hos vänner till oss som under en period bodde i Egypten, de hade så många tesorter i sitt skåp att man kunde göra en adventskalender. Det första kalendern skickade därför till Egypten där våra vänner fick provsmaka sitt eget te...

- Vad gör du om dagarna när du inte jobbar med Te-adventskalendern?
Jag jobbar på Alvar&ivars surdegsbageri i Göteborg samt jobbar med mitt företag Ett ezil, där jag gör olika projekt, blandannat inreder Peace&love festivalens backstage-områden. 

- Ge oss ditt bästa te-tips!
Använd inte för varmt vatten till grönt te, då blir det beskt. Jag brukar hälla lite kallt vatten på tekulan i botten på koppen och sedan fylla på med kokande vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar