onsdag 28 november 2012

5 frågor till Sofie Larsson

Foto: Fanny Larsson / teadventskalender.blogspot.com
Här svarar Sofie Larsson, en av grundarna till Te-adventskalendern, på fem frågor. Sofie är florist och jobbar i vanliga fall med blommor, om hon inte bilder en bukett skriver hon om blommor, antingen på sin blogg eller i florist-magasinet fiori magazine. Sofie älskar rött te, men inte för varmt. Helst lite fesljummet, konstigt nog...

- Vilket är ditt favorit-te just nu?
Jag dricker ett rooibos-te som har smaken Apelsin/kaktus nästan varje kväll. Jag fick det i födelsedagspresent och kommer absolut skaffa mer av samma sort när påsen är slut.

- Har du något favorit-te i årets adventskalender?
Japp, lucka nummer 18 är min favort. Det är ett svart te med kaktus och lemongrass. Och så tranbär/fläder. Och... äh, jag gillar de flesta. Men lucka nummer 18 är nog ändå bäst.

- Har du något bra te-tips att dela med dig av?
Ja, ett tips vi lade upp här på bloggen förra veckan. Rött te är ju lite flisigt, och "barrar" gärna lite i koppen. Om man sköljer te-silen i kallt vatten innan man sätter den i det varma vattnet, så sköljs de minsta barren bort.

- När började du dricka te?
Mamma har alltid druckit te, en kopp till frukost och en nästan varje kväll. Man kan nog säga att det är hon som lärt mig. Nuförtiden dricker jag både kaffe och te, det beror lite på tillfälle. Men det blir minst en kopp te varje dag.

- Hur kommer det sig att du gillar "fesljummet" te?
Jag hatar att bränna mig i munnen. Till skillnad från Lizette, som älskar när teet/kaffet är vrålhett så gillar jag när det är drickvänligt och ofarligt för gommen. Dessutom smakar det mer, tycker jag. Fast det kanske bara är inbillning?


2 kommentarer:

  1. Jag undrar - om jag hittar en ny storfavorit i årets kalender, var kan jag då få tag i den sen?

    För övrigt: Ni är ju helt fantastiskt toksmarta. Teadventskalender, liksom! Ju.

    SvaraRadera
  2. Självklart! Då kan du köpa det hos oss. Inom kort kommer alla teerna upp här på bloggen, så att man kan köpa dem i 100 gramsförpackning!

    TACK! Vad go du är.
    Kram från Sofie och Lizette

    SvaraRadera